Okulary a jazda samochodem
Każdy kierowca noszący okulary korekcyjne powinien raz w roku odwiedzić gabinet okulistyczny. Także kierowcy, którzy nie noszą okularów korekcyjnych powinni zgłosić się do lekarza okulisty, gdy zauważą, że gorzej widzą o zmierzchu lub w okularach przeciwsłonecznych oraz gdy stwierdzą, że „gubią ostrość” po oślepieniu światłami auta jadącego naprzeciw lub występuje tzw. dwojenie (widzenie podwójne).
Właściwa Oprawka
Okulary dla kierowcy nie mogą ograniczać pola widzenia. Bardzo dużo dostrzegamy przysłowiowym kątem oka, dotyczy to również osób noszących szkła korekcyjne. Efektowne oprawki o szerokich zausznikach znacznie ograniczają pole widzenia, a to może spowodować ze nie zdołamy zauważyć w porę samochodu poruszającego się po sąsiednim pasie ruchu, bądź nadjeżdżającego z boku.
Powłoki antyrefleksyjne
okulary dla kierowcy warto wyposażyć w powłokę antyrefleksyjną (zarówno okulary przeciwsłoneczne jak i korekcyjne). Napylana na powierzchnię szkieł ogranicza „zakłócenia” od dochodzących z tyłu promieni świetlnych i podwyższa kontrast widzenia.
Właściwa oprawka
Okulary dla kierowcy nie mogą ograniczać pola widzenia. Bardzo dużo dostrzegamy przysłowiowym kątem oka, dotyczy to również osób noszących szkła korekcyjne. Efektowne oprawki o szerokich zausznikach znacznie ograniczają pole widzenia, a to może spowodować ze nie zdołamy zauważyć w porę samochodu poruszającego się po sąsiednim pasie ruchu, bądź
Na koniec…
Każdy kierowca noszący okulary korekcyjne powinien raz w roku odwiedzić gabinet okulistyczny. Także kierowcy, którzy nie noszą okularów korekcyjnych powinni zgłosić się do lekarza okulisty, gdy zauważą, że gorzej widzą o zmierzchu lub w okularach przeciwsłonecznych oraz gdy stwierdzą, że „gubią ostrość” po oślepieniu światłami auta jadącego naprzeciw lub występuje tzw. dwojenie (widzenie podwójne).