Informacja dla Klientów


produktów iWear Multiclean Plus

Dotyczy produktów CooperVision® Hi-Care®, iWear Multiclean Plus oraz Eyeexpert Multicare Plus, płyny do soczewek kontaktowych

Dotyczy produktów CooperVision® Hi-Care®, iWear Multiclean Plus oraz Eyeexpert Multicare Plus, płyny do soczewek kontaktowych

  • Zostaliśmy poproszeni przez producenta CooperVision® o dobrowolne wstrzymanie dystrybucji płynów do soczewek kontaktowych Hy-Care®, iWear Multiclean Plus & Eyeexpert Multicare Plus (butelki o pojemnościach 60ml, 100ml, 250ml, 360ml oraz 380ml)
  • Testy jakości przeprowadzone przez producenta wykazały, że produkt może w pewnych okolicznościach nie zapewniać odpowiedniego poziomu dezynfekcji przeciwko niektórym organizmom (drożdże)
  • Producent w krótkim czasie udostępni stronę internetową, przez którą klienci będą mogli zasięgnąć informacji o produkcie, kolejnych krokach, oraz w jaki sposób zostaną im zwrócone pieniądze. O udostępnieniu strony internetowej przez producenta będziemy informować tutaj, powinno to się wydarzyć w przeciągu dwóch tygodni – prosimy o regularne odwiedzanie naszej strony. Do tego momentu prosimy o zaprzestanie korzystania z płynów do soczewek kontaktowych Hy-Care® iWear Multiclean Plus i Eyeexpert Multicare Plus oraz o zachowanie butelki z płynem

Wycofanie Produktu - Wielofunkcyjny płyn do pielęgnacji soczewek kontaktowych CooperVision® iWear® multiclean plus

Firma CooperVision, producent płynów do pielęgnacji soczewek kontaktowych, poinformowała nas o dobrowolnym wycofaniu z rynku wielofunkcyjnego płynu do pielęgnacji soczewek kontaktowych iWear® multiclean plus (butelki o pojemości 60ml, 100ml, 250ml, 360ml oraz 380ml).

Dział kontroli jakości producenta zaobserwował, że w niektórych okolicznościach produkt może nie oferować właściwego poziomu dezynfekcji związanego z wysokim poziomem określonego typu drożdży. Mimo, że nie otrzymano żadnych skarg i nie pojawiły się potwierdzone przypadki niewłaściwego poziomu dezynfekcji, działaniem tym kieruje potrzeba zachowania ostrożności.

Jest bardzo istotne, aby Państwo nadal czyścili i dezynfekowali swoje miękkie soczewki kontaktowe. Prosimy o zaprzestanie używania oraz pozbycie się wielofunkcyjnego płynu do soczewek kontaktowych iWear® multiclean plus gdy znajdą Państwo alternatywny płyn wielofunkcyjny. Prosimy o zachowanie butelki w celu otrzymania refundacji kosztów płynu, co będzie można zrobić poprzez stronę www.CVrecall.expertinquiry.com, która zostanie uruchomiona 28 lutego 2022 r. o godz. 14:00.

Strona jest zarządzana przez firmę Sedgwick, która wspiera CooperVision (producenta) w procesie wycofania produktu. Na stronie tej będzie można uzyskać więcej informacji o tym co należy zrobić oraz instrukcję jak uzyskać zwrot kosztów płynu. Będą tam także dane kontaktowe do Przedstawiciela, gdyby zaistniała potrzeba kontaktu.

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

W jaki sposób konsumenci mogą uzyskać zwrot kosztów za butelki, które posiadają?

Konsumenci powinni odwiedzić stronę www.CVrecall.expertinquiry.com aby uzyskać więcej informacji o tym, co zrobić i zobaczyć instrukcję w jaki sposób uzyskać zwrot kosztów. Strona ta będzie uruchomiona 28 lutego o godz. 14:00.

 

W jaki sposób konsumenci uzyskają zwrot kosztów?

Gdy zgłoszenie zostanie zweryfikowane i przetworzone, konsumenci otrzymają email z Wirtualną Kartą ze strony CVrecall@myglobaloptions.com. Konsumenci zostaną wtedy poproszeni o zarejestrowanie się na stronie B4B (firmy zajmującej się organizacją zwrotu kosztów) używając 9-cyfrowego kodu otrzymanego w emailu. Po rejestracji mogą aktywować i zarządzać swoją kartą płatniczą zgodnie z podaną instrukcją.

 

Co to jest wirtualna karta płatnicza?

Elektroniczna karta, która działa jak tradycyjna fizyczna karta płatnicza. Użytkownicy mogą nią płacić online lub przez telefon wszędzie tam, gdzie akceptowane są karty Mastercard.

 

Czy strona wymaga pozostawienia danych osobowych?

Strona wymaga danych osobowych takich jak imię i nazwisko, adres, adres email oraz data urodzenia w celu weryfikacji płatności. Żadne informacje finansowe nie są wymagane a dane nie są udostępniane podmiotom trzecim.

 

Jak długo trwa zwrot kosztów?

Zwrot kosztów trwa około dwóch tygodni. Powodem tego jest fakt, że zgłoszenia muszą zostać zweryfikowane i przetworzone. Płatności są zarządzane przez firmę B4B, która wysyła konsumentom emaile z instrukcją rejestracji i aktywacji.

 

W jakich walutach rozliczana jest karta?

Karta Mastercard działa dla następujących walut: GBP, USD oraz EUR. W przypadku innych krajów, w punkcie sprzedaży stosowany jest kurs waluty lokalnej. Dla tych krajów ma zastosowanie opłata 2.75% i jest to brane pod uwagę przy zwrocie kosztów (poprzez dodanie tej kwoty do wartości środków na karcie).

 

Dlaczego konsumenci muszą wejść na specjalną stronę internetową?

Proces zwrotu kosztów jest zarządzany przez Sedgwick, firmę wspierającą producenta, CooperVision, w tym wycofaniu produktu. Firma Sedgwick jest globalnym specjalistą w zarządzaniu procesami wycofywania produktów i CooperVision wybrała ją jako partnera, by zapewnić możliwie jak najbardziej płynny proces otrzymywania zwrotu kosztów przez konsumentów. Sedgwick współpracuje z dostawcą wirtualnych kart płatniczych, firmą B4B, w celu dokonywania płatności i aby ją otrzymać, konsumenci muszą zarejestrować się na stronie B4B.

 

 

Użytkownik nie może dostać się na stronę – co ma zrobić?

Jeśli konsument ma problem z wejściem na stronę www.CVrecall.expertinquiry.com, może skontaktować się z Działem Obsługi Klienta firmy Sedgwick pod poniższymi numerami telefonów (od poniedziałku 28 lutego od godz. 14:00). Linie są czynne w godz. 9:00- 18.00:

 

Numery do Działu Obsługi Klienta
Wielka Brytania: 0800-0261954
Wszystkie Inne Kraje: +44-207-660 8272
Francja: 0805-988061
Niemcy: 0800-1810578
Hiszpania: 900-831760
Holandia: 0800-0223017

 

Pod te same numery telefonów można zadzwonić w przypadku problemów z wejściem na stronę B4B.


WYCOFANIE PRODUKTU


CooperVision® iWear Easybalance Multipurpose Contact Lens Care Solution – 60ml bottl

Zostaliśmy poinformowani o częściowym, dobrowolnym wycofaniu przez producenta, firmę CooperVision, jednej partii wielofunkcyjnego płynu do soczewek kontaktowych iWear Easybalance (butelka 60ml).

Numer serii, którego dotyczy problem: 162046

Uwaga: dotyczy tylko butelek o pojemności 60 ml i nie obejmuje innych pojemności butelek.

Numery partii są wydrukowane z tyłu każdej butelki, na dole.

Producent poinformował:

Rutynowe badania jakości są prowadzone na zatrzymanych próbkach produktu. W przypadku partii, których dotyczy problem, wyniki testów sterylności na niektórych zatrzymanych próbkach nie spełniły kryteriów w 12-miesięcznym przedziale czasowym, pomimo, że nie wpłynęły żadne skargi dotyczące tych konkretnych produktów.

Jeżeli posiadają Państwo produkt z partii, której dotyczy problem prosimy o zaprzestanie stosowania i zachowanie butelki. Producent wkrótce udostępni stronę internetową poświęconą wycofaniu produktu, na której konsumenci będą mogli uzyskać dalsze informacje. Strona ta znajduje się pod adresem: www.infoCV.expertinquiry.com i ma być dostępna od 12 sierpnia 2022 roku.

 

Informacja dla Klientów dotyczy soczewek kontaktowych firmy Alcon - DAILIES TOTAL1® lub TOTAL30®

Informacja dla Klientów dotyczy soczewek kontaktowych firmy Alcon - DAILIES TOTAL1® lub TOTAL30®

Zostaliśmy poproszeni przez producenta Alcon o dobrowolne wstrzymanie konkretnych serii soczewek kontaktowych DAILIES TOTAL1® lub TOTAL30®. Zidentyfikowane serie soczewek kontaktowych mogą nie spełniać wymagań Alcon dotyczących jakości i/lub efektywności przez cały wskazany na etykiecie okres przydatności do użycia.

Firma Alcon prosi o dobrowolny zwrot wyżej wymienionych opakowania soczewek kontaktowych na adres:

Tomasz Suliński

Alcon Polska

ul. Marynarska 15

02-674 Warszawa

Firma Alcon dostarczy odpowiednią liczbę opakowań z innej serii na wymianę.