Historia marki Ray-Ban®

Okulary Ray-Ban® są w sprzedaży od 1937 roku. Marka stale rozwijała się i poszerzała ofertę, a dziś jest jedną z najbardziej znanych w świecie okularów i mody.

Okulary Ray-Ban® są w sprzedaży od 1937 roku. Marka stale rozwijała się i poszerzała ofertę, a dziś jest jedną z najbardziej znanych w świecie okularów i mody.

Ray-Ban® od blisko 100 lat robi okulary.

Dziś okulary Ray-Ban® kojarzą się z nienagannym stylem, oryginalnością, niezawodnością i wysoką jakością. Przez dziesiątki lat okulary przeciwsłoneczne były ulepszane, dbano także o to, by ich design wpasowywał się w najnowsze trendy kolejnych epok. Pierwsze okulary Ray-Ban® wyprodukowano w 1937 roku.

Początki marki Ray-Ban® : ponadczasowy  Aviator® 

Okulary Ray-Ban® do sprzedaży trafiły w 1937 roku. Był to model  Aviator® , który powstał już dekadę wcześniej. Okulary przeciwsłoneczne Ray-Ban® stworzono z myślą o pilotach samolotów, dla których ochrona przed słonecznym blaskiem i zachowanie wyraźnego widzenia były bardzo ważne.

W 1937 roku zarejestrowano markę Ray-Ban® . Produkowane okulary skutecznie chroniły przed promieniami słonecznymi. Przyczyniały się do tego rewolucyjne soczewki anti glare.

Okulary Ray-Ban® przez pierwsze dwie dekady projektowano i produkowano z naciskiem na ich użyteczność. Marka wprowadziła na rynek modele przeznaczone dla osób aktywnych i sportowców, dopasowując do aktywności rodzaje soczewek. W tym okresie powstały takie modele, jak Kalichrome, Shooters czy Skeet Glass.

Lata 50. XX wieku – okulary Ray-Ban® jako modny dodatek

W latach 50. ubiegłego stulecia okulary zaczęto traktować jako modny dodatek, a nie tylko użyteczny przedmiot. Wpłynął na to rozwój przemysłu filmowego w Stanach Zjednoczonych. W tym czasie powstawały modele mocno zdobione i kolorowe.

Ray-Ban® ulepszał soczewki i tworzył nowe, które jeszcze lepiej chroniły wzrok przed światłem.

Produkcja okularów przeciwsłonecznych na dużą skalę

Dużą popularność okulary Ray-Ban® zyskały na początku lat 60. XX wieku, kiedy firma rozszerzyła ofertę, produkując okulary dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Coraz chętniej po okulary tej marki sięgały też gwiazdy kina.

Lata 70. i okulary Ray-Ban® dla aktywnych i modnych

Lata 70. ubiegłego wieku upłynęły firmie produkującej okulary Ray-Ban® na dwutorowym rozwoju swoich produktów. Z jednej strony ulepszano stare i projektowano nowe modele dla sportowców i osób aktywnych, z drugiej podążano za trendami modowymi. Przyniosło to marce jeszcze większą popularność. Ta tendencja utrzymała się w kolejnym dziesięcioleciu, kiedy okulary Ray-Ban® pojawiały się w mediach i na dużym ekranie.

Historia Ray-Ban® po przejęciu marki przez Luxottica Group

W 1999 roku markę Ray-Ban® wykupiła grupa Luxottica, która jest liderem w światowej sprzedaży luksusowych i sportowych okularów. Od tego czasu powstało jeszcze więcej nowych modeli, a okulary Ray-Ban® stały się popularne na całym świecie. Marka stała się symbolem jakości, wydajności i niezawodności oraz oryginalności.

Ray-Ban® dziś – moda i użyteczność

Aktualnie okulary Ray-Ban® niezmiennie kojarzą się z wysoką jakością, niezawodnością i nietuzinkowością. Sięgają po nie fani mody i zmieniających się trendów, sportowcy i wszyscy ci, którzy chcą się wyróżnić z tłumu oraz podkreślić swój własny styl.

Okulary można samodzielnie zaprojektować, korzystając z narzędzi dostępnych na stronie producenta. To kolejny krok w stronę wymagających klientów, którzy stawiają na jakość.

Okulary Ray-Ban® są w sprzedaży od 1937 roku. Marka stale rozwijała się i poszerzała ofertę, a dziś jest jedną z najbardziej znanych w świecie okularów i mody.